Julemessen – lørdag 21.november – er en særdeles viktig arena. Både som folkefest i bydelen, og for å komme i havn med inntektene for menighetslivet i Madlamark. Ekstra kjekt i år er at det nok også blir biskop-deltagelse ved at det er bispevisitas samme uken.
Sommer-reising (med oppdagelse av gode kjøp) og vekst-sesong gjør at vi allerede nå utfordrer deg på følgende:
- Gevinst hovedutlodning:
Kjøpe / gi en hovedgevinst verdi 500, - 10.000,-. Gjennom sommeren kan det dukke opp gode tilbud som kan utnyttes. (kaffe/kjøkkenmaskiner, elektronikk/lyd, store leker, friluftsutstyr, sykkel, opplevelse, osv)
Gi penger til kjøp av topp-gevinster. I 2025 ble det gitt til sammen 20.000,- (hvorav èn på 10.000,-) til hovedgevinster, noe som muliggjorde en attraktiv gevinstliste. Bruk egen vipps-kategori på vipps nr.629622 (skattefradrag), eller konto 3201 22 28677.
- Åresalgsgevinster:
Kjøpe (utnytte gode tilbud) gevinster til åresalg, 4 eller 8 like ca.kr.50,- til 100. Det er 8 (4+4) parallelle gevinster pr.trekning.
- Salgsvarer:
Kan bær/vekst-sesongen utnyttes til attraktive salgsvarer?
Enkelte strikkeprodukter er mer attraktive enn andre («moderne» skjerf?...) – eller annen hobby-virksomhet. Her er det bare å jobbe på!
- Loddsalg:
Innstille seg på å selge minst en loddbok ut av «kjernefamilien», til naboer og bekjente – når loddbøkene kommer før høstferien. Potensialet er stort hvis alle er med på dugnaden «å selge», ikke bare «å kjøpe».
Sett gjerne også av dato 16.eller 17.oktober (dagtid) for å selge lynlotteri på Madla Amfi.
Mer detaljerte utfordringer kommer over sommeren – hvor vi ønsker og håper at ALLE i menigheten finner sitt bidrag.
Hører gjerne fra deg 😊
Hilsen fra Madlamark menighet.